V březnu jsme se vydali do Brna na školení strategického webdesignu, pod taktovkou Jana Řezáče a Honzy Kvasničky, kteří patří mezi špičku v oboru. V oblasti webů je mnoho postupů a každý hledá ten nejlepší. Někdy se stává, že web není to pravé ořechové, zde nastává otázka PROČ. Většinou je chyba už na úplném začátku, protože nejsou položeny ty správné otázky a nevznikne dobré zadání.

Na školení jsme dojeli o něco dříve, měli jsme čas obhlédnout brněnský Impact Hub, ochutnat kávu a připravené výborné občerstvení. Samotné školení začínalo v devět hodin. Na začátku nás Honzové seznámili s programem. Všem bylo hned jasné, že je před námi vyčerpávající, ale velice zajímavé školení. Prošli jsme celý proces tvorby a redesignu webu od přípravy poptávky po jeho spuštění, vše v šesti blocích.

Nejprve nás uvedli do problematiky webových projektů. Hlavním mottem se stalo „Poptávka není zadání a nejde nacenit.“ Tato věta potěšila většinu sedících account managerů, kteří takové poptávky dostávají. Dále jsme polemizovali s otázkou, kdy redesignovat či pouze optimalizovat webové stránky.

Velice zajímavý byl audit byznysu, kde byla položena otázka, jestli máme svůj USP (Unique Selling Proposition – jedinečný prodejní argument). Každý většinou říkal obecné věci jako „jsem spolehlivý, plním termíny…“ ale pánové nás přesvědčili, že TO jedinečný prodejní argument vlastně není. Ukázali nám několik dobrých, ale i špatných příkladů webů. Všem v tu chvíli začalo docházet, že je to vlastně pravda. Položili jsme si i tři další otázky. KDO jsme, CO děláme a PROČ by nás to mělo zajímat. Opět jsme se najednou na webovky dívali jinak! Tato část byla opravdu suprová.

Celé školení se i nadále neslo v pohodovém duchu. Pauzu každý rád využil nejen na občerstvení a kávu, ale i k diskuzi nad právě probraným tématem. Honzové nám poskytli i užitečné materiály, které rádi použijeme při tvorbě nových webů. Ptáte se, jestli školení doporučujeme? Rozhodně! Bylo pro nás přínosem a opět nás donutilo se na projekty podívat trochu jinak.