Webový design se neustále mění, nejen po stránce designové, ale i technické. Jsou nové možnosti, nová řešení. Responzivita je dnes zcela samozřejmostí, díky rostoucí popularitě smartphonů a tabletů. Zmíníme několik současných trendů, která takřka diktují světový webdesign.

Interaktivní design

Když se řekne animace, každý si určitě vzpomene na prvotní GIF, a nebo Flash, ale dnešní animace jsou zcela o něčem jiném. Nyní se snažíme zlepšit použitelnost, informovat uživatele, a usnadnit jim, co právě dělají. Stačí například jednoduchý interaktivní prvek, který nám napoví co dál dělat. Změna barvy tlačítka, hýbající se šipka či zvětšení objektů vám mohou pomoci v pohybu po stránce. Velkým trendem je například i naučná forma webů.

http://en.euro.vet/

Videa

Trend videí v hlavních bannerech se již dere na světlo světa nějakou dobu. Koncem loňského roku a to i zejména díky zlepšujícím se technologiím, které umožňují rychlejší načítání videí se z nich stal doslova boom. Ale i přes to, nám videa někdy přináší určitá úskalí, ať už z důvodů čím dál větších a kvalitnějších monitorů, tak z časového hlediska, kdy si filmový zážitek vychutnáme raději v kině než při hledání určitých informací.

Experimenty s menu

Snad nikoho už nepřekvapí hamburger místo menu, protože si již většina uživatelů zvykla na jeho používání díky oblíbeným smartphounům. Ovšem trendem je experimentovat s menu! Nejenom jiným tvarem hamburgeru, ale často můžete vidět například orámované menu kolem hlavního banneru.

Hamburger má často trochu jiný tvar či je interaktivní. Ovšem není dobré se úplně odklonit od ustálené ikony, kterou všichni hledají.

Velkou oblibu si také získalo vyskakovací nebo překrývací menu. Tato navigace překryje celou stránku novým navigačním oknem.

Rozdělení obrazovky

Máte několik hlavních služeb či produktů? Proč rovnou nerozdělit obrazovku na potřebné části… Vertikální rozdělení obrazovky na několik částí, s jasným obsahem, je jeden z hojně používaných prvků. Uživatel se může již na první úrovni rozhodnout jak pokračovat dál. Dalším prvkem, který se hodně využívá a je vhodné ho zmínit právě v tomto kontextu jsou geometrické prvky. Obrazovky se často dělí pomocí asymetrických prvků, což je pro uživatele vizuálně přitažlivé.

Minimalismus a typografie

Již několik let přichází do světa webů minimalismus a dobrá typografie. Často se využívají čisté barevné plochy, které zaujmou právě typografií.

Barevnost

V roce 2017 zaujímají prim pastelové barvy a barevné přechody.