Cílem každé marketingové strategie, příp. komunikačního plánu je zaujmout a oslovit co největší počet zákazníků. Úspěch každého byznysu ovšem netkví pouze ve správně zvolené strategii, ale je také zapotřebí dbát na způsobu sdělení. Jednou z efektivních variant jsou právě veletrhy a výstavy.

Proč právě veletrhy a jaký užitek mají pro Vaši firmu?

  • slouží ke komunikaci informací v daném oboru;
    představují i širší komunikační souvislosti;
    časoprostorová danost;
    působení na všechny smysly
    zároveň slouží k PR a reklamě
    využívají všechny prostředky komunikačního mixu.

Výhody:

  • koncentrace cílových skupin – zákazníci, obchodní partneři, zástupci médií, zástupci lobby a konkurence
    osobní kontakt – prezentace produktů a informace poskytovány „face to face“ – tedy tváří v tvář
    koncentrace informací o trhu – možnost rychlého a komplexního monitoringu trhu produktů a cen, konkurence, technologií, novinek a trendů
    prostředí připravené pro obchodování a komunikaci – veletrhy umožňují obchodování mezi návštěvníky a vystavovateli

Nevýhody:

  • Základním faktorem je finanční náročnost – nájem výstavní plochy, realizace stánku a expozic, náklady na přípravu a výrobu pozvánek, propagačních materiálů a katalogů, zajištění reklamy, provoz expozice, personální náklady, doprava či různé poplatky a pojištění.
    Malá krátkodobá návratnost – z tohoto důvodu je zapotřebí dbát na správně zvolené tiskovinyreklamní předměty, stejně tak i funkční mobilní prezentační systémy, které využijeme nejen na veletrzích.

roll up

Na co byste neměli zapomenout, aby účast na veletrhu byla pro Vás přínosem?

  • vytvoření námětu + vhodné prezentační nástroje
    definování a oslovení cílových skupin
    příprava a distribuce a pozvánek
    ověřování účasti
    příp. doprovodný program

S jakými typy návštěvníků se můžete setkat:

Lovci brožurek: shromažďují informační materiály a u stánku se zdržují velmi krátce.
Průzkumníci: chtějí vědět všechno o novinkách, mají nekonečné množství otázek.
Turisté: nemají žádný velký zájem, většinou navštěvují veletrh jako doprovod někoho.
Lovci informací: Chtějí získat co nejvíce informací. Často pracují pro konkurenty.
Navrátilci: znechucený dodavatel, který se snaží získat vás jako nového klienta.
Klient (budoucí): ideální návštěvník, může žádat o veletržní slevu.

Jak probíhá komunikace na veletrhu

Nejdůležitější je to, jak se celá akce stane významnou – tzn. kolik prestižních firem a jakým způsobem zde bude vystavovat, kolik návštěvníků se sem dostaví, a jak se ji podaří prezentovat ve sdělovacích prostředcích. Pozornost bychom však neměli věnovat pouze komunikaci organizátorů a vystavovatelů s návštěvníky například prostřednictvím sdělovacích prostředků. Návštěvníci komunikují také mezi sebou v rámci doprovodného programu. Podobně se zde také setkávají navzájem vystavovatelé, ať už se jedná o komunikaci v rámci seznamování se s nabídkou konkurence nebo naopak domlouvání budoucí spolupráce.

Schéma

KALENDÁŘ NEJZAJÍMAVĚJŠÍCH VELETRHŮ PRO ROK 2015

I letos se koná nespočet veletrhů a výstav. Jste na ně dostatečně připraveni?

1. Strojírenství a průmysl

AMPER

FOR ENERGO

FOR INDUSTRY

MSV

2. Turistika a sport

DOVOLENÁ A REGION, LÁZEŇSTVÍ

INFOTOUR & CYKLOTURISTIKA

WORLD OF BEAUTY & SPA 2015 JARO

TOURNATUR

3. Zdravý životní styl a ekologie

ECOWORLD

4. Moto a cyklo

MOTOSALON

FOR BIKES

AUTOSALON LOUNY

TRANSPORT A LOGISTIKA

KOLA A TUNING SHOW

RYCHLÁ KOLA

Uvažujete o účasti, ale nevíte si rady s přípravou, popř. plánováním? Poradíme Vám nejen s výběrem vhodného prezentačního systému pro Vaše potřeby, ale i …