Instagram – pouze módní trend dnešní doby nebo nebo perspektivní sociální síť? To je na zvážení každého. Ale ať už je to tak nebo tak, výsledky jsou jasné. Mobilní platforma s více než 400 miliony aktivních uživatelů ve světě, v České republice to pak dělá 160 000 z nich. A to vše po 5 letech od spuštění. V roce 2012, v pouhých 2 letech existence, byl Instagram odkoupen Facebookem za 1 miliardu dolarů (při dnešním kurzu zhruba 24,7 miliardy Kč), což tuto sociální síť posunulo ještě o několik úrovní výše. Avšak zisk začal produkovat až od podzimu letošního roku – spuštěním tzv. Instagram Ads.

Jak Instagram Ads fungují?

Jelikož je Instagram dceřinou společností Facebooku, tak reklamy fungují prakticky na stejném principu jak na onom Facebooku. Rozdíl je zde ten, že na Instagramu je pouze jeden druh profilů, nerozlišují se osobní profily a fan pages. Takže máte možnost propagovat prakticky cokoliv, od sebe samotného přes prodej alkoholu až například po výrobu ponožek.

Instagram nemá své vlastní rozhraní pro správu reklam, vše se jednoduše páruje se správcem reklam či Power Editorem na Facebooku, takže máte všechny své reklamy při sobě a můžete je přehledně editovat.

Jaké jsou formáty reklam na Instagramu?

  • foto reklamy
  • video reklamy – možnost propagace klasických i širokoúhlých videí s délkou až 30 sekund
  • rotační reklamy – ideální varianta pro propagaci produktů, mezi kterými si můžete jednoduše posouvat

Jaké jsou druhy reklam?

  • kliknutí na web
  • zhlédnutí videa
  • instalace mobilní aplikace
  • hromadné povědomí (pouze na individuální objednání)

Kliknutí na web

Nejpoužívanější varianta, ideální pro firmy, které chtějí zvýšit svůj traffic na webu či přivést potenciální zákazníky k nákupu na E-shopu. Při kliknutí (v tomto případě spíše ťuknutí na displej telefonu) na reklamu se otevře v rozhraní Instagramu cílová webová stránka, kterou si uživatel může plnohodnotně prohlížet.

Zhlédnutí videa

Máte firemní promo video, které chcete dostat mezi širší skupinu lidí? Rádi byste pověděli svůj příběh veřejnost? Pak je propagace videa ideální variantou. Video může být i v širokoúhlém formátu s délkou až 30 sekund!

Instalace mobilní aplikace

Využít můžete i možnost přinést lidem aplikaci přímo až “pod nos”. Z reklamy se uživatel přímo proklikne do vámi zvoleného obchodu, kde si může aplikaci nainstalovat.

Hromadné povědomí

Tato funkce garantuje inzerentovi na Instagramu imprese a zobrazení v horních pozicích. Nevýhodou však je, že funguje pouze na individuální objednání u přímých obchodních partnerů.

Co o Instagramu říkají zástupci světových značek?

Tvoření a sdílení příběhu naší značky prostřednictvím Instagramu dokazuje, ve velmi krátkém čase, jak přínosná tato platforma pro Mercedes-Benz skutečně je. Instagram bohatý o obrázky a videa umožňuje předvést naše luxusní automobily a jejich unikátní jízdní vlastnosti – až nyní se naše publikum rozšiřuje.

– Gavin Allen, viceprezident pro marketing, Mercedes-Benz Kanada

mb-canada

Instagram nám dal možnost spojit vysoce aktivní komunitu během letních měsíců cestou cítit přírodu a volnost. S cítěním zákazníků v srdci jsme dokázali propagovat naše produkty poutavou formou. Ostatně, výsledky mluví samy za sebe.

– Mark Wheeler, digitální ředitel, McDonald’s ANZ

mcdonalds

Závěrem..

V Instagramu je potenciál, to se prostě zapřít nedá. Lidé rádi prohlíží obrázky, rádi lajkují a komentují. Výhodou Instagramu je to, že jsou zde pouze a jedině fotografie a videa, tudíž nic jiného neodvádí pozornost potenciálního zákazníka. Stojí to za zkoušku?

PS: Organický dosah příspěvků na Instagramu je 100 %!