Tipy, jak zviditelnit on-linovými nástroji hotel, restauraci nebo kavárnu

Podnikání v segmantu HORECA (hotelnictví, restauraterství, kavárenství) má svá specifika. On-linové trendy pomáhají zviditelnit provozovny. Sepsali jsme 5 tipů a 3 bonusové nápady pro fajnšmekry v oblasti internetové komunikace ubytovacích a stravovacích zařízení.

Mohlo by se zdát, že v této oblasti je vrcholem reklamy a propagace lákavý vývěsní štít nebo bilboard u cesty. Současní zákazníci jsou ale jiní. Chtějí vidět fotky jídel, ještě než vstoupí do dveří, zajímá je hodnocení zákazníků a nechají si doporučit provozovnu podle pozic v různých restauratérských či ubytovacích aplikacích. I hospodští musí na internet.

Pěkným přehledným webem s reálnými fotografiemi a správným kontaktem, to je jen začátek. Přidáte občasný pohled do zákulisí nebo aktualitu na Facebook, nebo si zaplatíte PPC na Google. Stačí to? Sepsali jsme stručný bodový seznam on-line marketingových činností.

5 triků, jak se odlišit od restauratérské konkurence

1. Landing pages – vstupní stránky z reklam, newsletterů a dalších externích zdrojů

• stránky konkrétních služeb určené pro jasně definované cílové skupiny (svatby, restaurace, gastronomie konferenční prostory, …)
• stránky zaměřené na zajímavosti ve městě, okolí

2. Newslettery – pravidelná e-mailová komunikace s různými cílovými skupinami

• vytvoření databáze, kategorizované dle cílových skupin, regionu, zájmu o službu
• newslettery – nastavení aplikace, dlouhodobý plán (služby, cílové skupiny), pravidelné rozesílky a vyhodnocení

Přehled českých rezervačních portálů.

3. Booking a další katalogy, srovnávače, portály

• registrace na portálech organizující restaurace, kavárny, hotely, penziony a další
• správně vyplněné profily na Google Business, Firmách atp.q

4. Sociální sítě – nejen Facebook vám dobře poslouží

• videa na Youtube (zákulisí, vaření, okolí, akce ve vaší provozovně)
• fotky na Instagram (suroviny, jídlo, prostředí provozovny)
• ev. LinkedIN (např. pro komunikaci s manažery cestovek, B2B klientelu a samosebou pro nábor nových pracovníků)

5. Linkbuilding a další off-page SEO fígle

• Linkbuilding – odkazy na hotel v tématických webem – město Litoměřice, serverech o výletech apod.

Online marketing restaurace

On-line marketing restaurace či hotelu – správný mix s jasnou koncepcí vám dobře poslouží.

3 on-line tipy pro fanšmekry

1. Komunikujte s bloggery a médii

Vyberte on-line média, weby, portály o jídle a horeca, kde by bylo vhodné publikovat info o vás. Zvýší to vaši důvěryhodnost („psali o nás v novinách“) a zajistíte si zpětné odkazy důležité pro SEO.

Jak pracovat s firemním blogem? NAPSÁNÍ TEXTU NA FIREMNÍ BLOG JE JEN ZAČÁTEK.

2. Veďte si on-line deníček

Pište blog o cestování, jídle, potravinách, raďte a řešte lidem problémy, odpovídejte na dotazy, na které se ptají vyhledávačů. Na základě analýzy a průzkumu vašeho oboru v online světě dokážeme navrhnout plán vaší online komunikace a umíme ji i dlouhodobě udržet na určité linii – tedy pravidelně a relevantně publikovat na vašem webu i sociálních sítích nový obsah.

3. Získávejte hvězdičky

Hotely a restaurace musí být skvěle zavedeny v různých katalozích i vyhledávačích a neustále musí získávat zpětnou vazbu. V oblasti zážitků a gastronomie je „hvězdičkování“ velmi důležité, proto se o skvělé hodnocení musíte případně postarat vy a aktivně povzbuzovat vaše hosty ke spokojenému hodnocení. Důležitý je Facebook, Google, ale i mnoho dalších portálů a aplikací.