Chcete poradit s projektem?
Rádi Vám poradíme.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Zkratka POS vychází z anglického Point Of Sale (místo prodeje) a představuje veškerou propagační a reklamní aktivitu v místě, kde dochází k realizaci prodeje (supermarkety, hypermarkety, prodejny, provozovny služeb…). Patří mezi nejúčinnější nástroje prodeje – vyvolávají další impuls k nákupu. Jsou důležitou součástí prezentace zboží v místě prodeje / nákupu, mají informativní a prodejně podpůrný charakter.

Po roce 1990 se zjistilo, že (na rozdíl od televizní reklamy) reklama přímo v místě prodeje spotřebitele neotravuje, naopak, dává jim impulz ke koupi a pomáhá při rozhodování.

POS materiály jsou spouštěčem impulzního nákupního chování spotřebitele (nákup, který nebyl plánovaný před vstupem do prodejny). Je iniciován právě prostřednictvím POS materiálů, propagačních akcí atd., tedy nákup, pro který se zákazník rozhodne teprve na místě prodeje na základě prezentace určitého výrobku.

POS_huhtamaki_atlantic

Proč zvolit POS materiály?

  • Variabilita a kreativní řešení
  • Zvyšování prodeje
  • Upoutání zákazníkovi pozornosti
  • Ovlivnění nákupního chování
  • Poskytnutí rychlých informací
  • Pomoc při výběru zboží
  • Zlepšení zapamatovatelnosti produktu, služby či značky
  • Design a celkový charakter navazující na jiné nástroje marketingu

Rozdělení POS materiálů

  • POS s krátkodobou hodnotou – tj. letáky informující o novinkách, soutěžích…
  • POS s dlouhodobou hodnotou – informují o způsobu použití daného výrobku (např. katalogy)
  • Indoor POS – materiály umístěné uvnitř budovy
  • Outdoor POS – materiály umístěné v exteriéru

Jak nejlépe umístit POS materiály?

  • Na správném místě, tj. při vstupu do prodejny, před konkurenčním a současně před propagovaným zbožím
  • Instalace ve výši očí zákazníka – způsob zaručující maximální účinnostroll_up_modus

Z čeho se POS materiály vyrábí?

Tento variabilní marketingový nástroj je možné dle požadavků zákazníka zpravidla vyrobit na míru, a to za pomocí papíru, kovu, plastu, skla…

Jaké typy POS materiálů nejčastěji realizujeme:

  • WOBBLER, STOPPER – papírový poutač, zpravidla zvláštní tvar i design, umístění pomocí držáku přímo k regálu se zbožím
  • BANNERY – upozorňují na zboží či na samotnou prodejnu
  • DISPLAY – vlastní reklamní regál, který je tvarovaný a zbarvený dle potřeby
  • ROLL UP – roletový systém, snadno přenosný i skladovatelný
  • PODLAHOVÉ A PULTOVÉ STOJANY – umístění podlahového stojanu do místnosti + naplnění produktovými katalogy či letáky.
  • DÁRKOVÉ PRODEJNÍ OBALY
  • BARKETY – při čekání ve frontě u pokladny, slouží k uložení zboží malých rozměrů (žvýkačky apod.)
  • OSTATNÍ – plakáty, letáky, samolepky, poutače, stolky, podlahová grafika, mincovníky, promo stolky, rolovací pás u pokladny, regálová čela

regal_POEX_navrh

a) Podlahové POS materiály:

  • Stojany a displaye, dočasné a trvalé
  • Podlahové poutače, totemy
  • Paletové ostrovy a dekorace
  • Podlahová grafika
  • Přemostění a reklamní brány
  • Shop in shop
  • Promostolky, promostánky a reklamní pulty
  • Stojany na letáky a stojany na vizuály

b) Regálové POS prostředky

  • Regálové děliče a vymezovače /traye/
  • Cenovkové a dekorační info lišty
  • Podavače
  • Wobblery
  • Stoppery
  • Regálové a nadregálové dekorace
  • Dekorace regálových čel (gondola end)
  • Regálové vlajky
  • Držáky letáků a kupónů

c) POS prostředky k pokladnám a obslužným pultům

  • Pokladní a pultové stojánky, displaye a parazity s výrobky
  • Mincovníky
  • Stojánky na letáky
  • Polepy pokladních pásů
  • Dělič nákupů

d) Nástěnné POS prostředky

  • Poster rámy a plakáty
  • Světelné reklamy

e) Ostatní POS prostředky

  • Letáčky u zboží a samolepky
  • Dekorace nákupního vozíku, madlo vozíku
  • Dekorace bezpečnostních bran a turniketů
  • Výlohová a okenní grafika
  • Závěsné poutače /ze stropu/
  • Digital signage, elektronická a interaktivní média
CHCI TUTO SLUŽBU

Reference

V reklamní a komunikační agentuře Atlantic jsme za poslední rok realizovali více než 600 úspěšných projektů. V portfoliu máme české i zahraniční klienty a k zakázkám přistupujeme tak, jako by to byly naše vlastní projekty.