… a jaký je mezi nimi rozdíl?

Pomocí SEOPPC dokážeme přivést na Váš web návštěvníky, kteří hledají služby či výrobky ve vyhledavačích GoogleSeznam. Vysvětlíme si, co tyto dvě zkratky znamenají, a jaký je mezi nimi rozdíl.

Představte si, že jste do vyhledávače zadali například „přikrývky“. Výsledky budou vypadat přibližně takto:

SEO

SEO aneb optimalizace nalezitelnosti ve vyhledávačích je snaha prosadit váš web do výsledků přirozeného hledání. Cílem je nalákat na váš web návštěvníky – potenciální zákazníky – a počet těchto návštěv postupně, v průběhu několika měsíců až let, zvyšovat. Kvalitní SEO může pomoci dostat váš web na vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání.

SEO není ze strany vyhledavačů nijak zpoplatněné, o to náročnější je však na práci agentury i klienta. Práce na SEO zahrnuje hlavně:

  • pochopení uživatelů webu, analýzy klíčových slov
  • zlepšování webu po obsahové i technické stránce
  • získávání přirozených zpětných odkazů

PPC

PPC inzeráty podobně jako SEO cílíme na klíčová slova, ale vyhledávačům musíme za návštěvníky platit. Inzerci lze rychle zapnout a rychle vypnout. O tom, jak vysoko vyhledávač zobrazí naše inzeráty, rozhoduje:

  • nabízená cena za kliknutí
  • kvalita inzerátů a četnost, s jakou uživatelé na naše inzeráty klikají
  • tematická souvislost webové stránky s klíčovými slovy

Výhodou PPC je variabilní cena, kterou si můžeme sami nastavit podle toho, kolik do inzerce chceme investovat.

Nejznámější systémy jsou

  • Sklik, jehož inzeráty se zobrazují na českém a slovenském Seznamu
  • AdWords od firmy Google, který má celosvětovou působnost