Následuje sdílení článku a jeho propagace

Aktuality, novinky, magazín, poradna, blog. Pod těmito pojmy můžete najít dynamickou sekci firemních či osobních webů. Tvoří se v ní nový obsah, který informuje o dění ve firmě, v oboru, bysnysu i společnosti. Produkovat články ale nestačí. V praxi je běžné, že minimálně stejné úsilí věnujete také jejich sdílení a propagaci. K čemu je internetový text, který nikdo nečte?

Co znamená napsat blogový příspěvek?

Napsat článek na blog znamená vymyslet zajímavé téma, sehnat si k němu dostatek relevantních informací a také ho poutavě a zároveň stručně a jasně napsat. Tím ale vaše cesta nekončí. K článku je nutné pořídit foto, nebo si ho stáhnout z fotobanky. Poté text nahrát do systému, přehledně ho naformátovat, a hlavně do něj aplikovat všechny SEO prvky, které ho upřednostní ve vyhledávačích. Na všechny tyto činnosti si můžete najmout copywritera, nebo se do tvorby textů pustit sami. V druhém případě si ohlídejte a dobře rozmyslete periodicitu tvorby obsahu, aby vám brzy takříkajíc nedošel dech.

 

Jak na (nejen) firemní blogování? Sepsali jsme několik užitečných rad o tom, jak vést blogovou sekci na firemním webu.

Článek je publikovaný. A co dál?

I když se zdá práce na jednom internetovém příspěvku náročná, aby si ho přečetlo hodně lidí a splnil tak svůj účel, čeká nás minimálně ještě jednou tolik práce. Sdílet ho do světa a vystavovat čtenářům či zákazníkům na očích. Na výběr máte několik možností…
Máte e-shop? Upozorněte na vaše blogové příspěvky i v popiscích jednotlivých produktů. Stanete se důvěryhodnějším. Dbejte ale na obsahovou příbuznost!

1. Zapojte vlastní web

Než začnete text rozesílat do světa, využijte k jeho propagaci všechny možnosti, které nabízí vlastní inzernetové stránky. Vhodně promyšlené selfpromo opravdu funguje! Nečekejte od čtenáře, že si váš text najde pod nějakou konkrétní sekcí sám, naservírujte mu ho, a to ideálně hned na několika místech současně. Která místa k tomu přímo vybízejí?

  • avízo o novém textu na homepage
  • vzájemné prolinkování článků mezi sebou
  • vizuálně výrazné promování textu v různých částech webu nebo u obsahově podobných témat vašich inzernetových stránek

2. Šiřte neplacenými kanály

Sociální sítě, sdílení a linkování na všechno možné velmi usnadňují sdílení textu mezi tu správnou cílovou skupinu. Jaké máte možnosti?

  • firemní facebookový profil, nebo profily na dalších sociálních sítích (Twitter, Google+, …)
  • tematické facebookové skupiny
  • diskuse pod články jiných webů

3. Využijte placené kanály

Má váš příspěvek komerční podtext? V tom případě se vám vyplatí zvýšit jeho čtenost i placeným způsobem. Poslouží vám k tomu grafické i textové reklamy na sociálních sítích a vyhledávačích. Kde to má smysl?
  • facebook sponzoring a reklama
  • PPC reklama ve vyhledávání na Google či Seznamu
  • grafické reklamy od Google nebo textová inzerce v obsahové síti na oborově příbuzných internetových stránkách blízkých vašemu tématu

4. Spolupracujte

Domluvte se s partnerskými weby, které vám budou články sdílet a odkazovat na ně. Nabídněte podobnou protislužbu a zapracujte na kvalitním linkbuildingu.

Neorientujete se v pojmech SEO a PPC? Podívejte se článek o rozdílu mezi PPC a SEO.

A proč tolik „povyku“ pro nic?

1. Aby začal žít příspěvek vlastním životem, tedy našli ho čtenáři sami od sebe, musí prorazit do vyhledávačů. Organickou cestu vám zajistí pravidla SEO, mezi které mimo jiné patří i sdílení a počáteční zájem o vaše téma.
2. Pokud mezi zákazníky, konkurencí a dalšími čtenáři ukážete, že se v tématu orientujete, pomůžete tím budování dobrého jména značky. Každým novým tématem se opětovně připomenete. Komerční e-maily oživené novým tématem z blogu mají mnohem větší oblibu u příjemců.
3. Propojení byznysu s obsahovým marketingem vám umožní odlišit se od konkurence.