Chcete poradit s projektem?
Rádi Vám poradíme.

Spotřebitelské soutěže jsou oblíbeným marketingovým nástrojem, kterým poskytovatelé služeb a výrobci zboží upevňují svoji pozici na trhu. Cílem těchto soutěží je udržení stávajících zákazníků a získání nových.

Proč Atlantic?

  • Předem vše dobře naplánujeme a rozmyslíme
  • Máme dlouholeté zkušenosti s pořádáním spotřebitelských soutěží
  • Známe hlavní zásady, nové trendy a loterijní zákony

spotrebitelska_soutez_psi

Jasný cíl spotřebitelské soutěže

  • Upozornění na nový výrobek
  • Zvýšení popularity značky
  • Zvýšení prodeje stávajících výrobků a služeb
  • Posílení věrnosti aktuálních zákazníků
  • Přilákání nových zákazníků
  • Získání cenných informací pro budoucí marketingové akce (e-mailové adresy, kontaktní údaje…)

Základ úspěšné soutěže

  • Znalost zákona o loteriích, zákona o ochraně osobních údajů a některých dalších předpisů
  • Určení požadovaných přínosů, cíle soutěže a rozpočtu
  • Časový harmonogram, scénář soutěže, průběh a vyhodnocení
  • Pravidla soutěže, herní mechanismus, stanovení výher
  • Propagace soutěže (prostřednictvím médií, v místě prodeje)
  • Nutné systémy pro evidenci soutěžících (elektronické registrace, formuláře, kupóny)
  • Zaškolení zaměstnanců
  • Evidování odpovědí a účastníků
  • Vyhodnocení soutěže
  • Rozesílání či rozdávání výher

Trendy spotřebitelských soutěží

  • Vyšší stupeň propojenosti komunikačních kanálů – lepší zásah cílové skupiny
  • Možnost registrace do soutěže a dostatek informací na webových stránkách
  • Snadná distribuce prostřednictvím sociálních sítí
  • Doručení konkrétní nabídky ve správný čas prostřednictvím SMS zprávy
  • Ošetření průběhu soutěže díky lepšímu multikanálovému přístupu
  • Klesající počet soutěží taktického charakteru (1+1 zdarma)
  • Dlouhodobé koncepty věrnostního charakteru nahrazují hůře cílené jednorázové soutěže
  • Změna cílení na skupiny kupující prémiové značky – služby s přidanou hodnotou táhnou více než drahé dárky

Kdy soutěž nepodléhá pravidlům loterijního zákona

  • O výhře nerozhoduje slosování ani jiný náhodný výběr
  • Nenutí účastníky koupit výrobek nebo službu nebo se účastnit s tím spojené reklamní akce
  • Výherce se neurčí náhodným výběrem, ale správně zodpovězenou vědomostní otázkou
  • Výhercem se stává každý x-tý přihlášený účastník nebo všichni účastníci obdrží nějakou výhru
  • Tvůrčí soutěže – zasílání fotografií, vtipů apod., z nichž nejlepší získají výhru, aniž by zakoupili zboží nebo služby, nebo se účastnili reklamní akce
  • Pro výrobky či jiné materiály se hlasuje na internetu a výhercem se stává ten, kdo získá nejvíce hlasů
CHCI TUTO SLUŽBU

Reference

V reklamní a komunikační agentuře Atlantic jsme za poslední rok realizovali více než 600 úspěšných projektů. V portfoliu máme české i zahraniční klienty a k zakázkám přistupujeme tak, jako by to byly naše vlastní projekty.