Copywriting vám přinese různé druhy textů. Stačí si vybrat

Copywriter připraví texty pro váš byznys. Je ale jen na vás, co od něj očekáváte a jaké mu dáte zadání. Jaké výstupy si tedy můžete objednat? A víte, že i výstupy práce autora textů se dají rozdělit na trabanty a mercedesy? Jezdit vám budou obě, ale někdy za trochu více peněz můžete získat o hodně lepší káru.

Předem si stanovte, jakou výstupní podobu má text mít

Výstup vzájemné spolupráce může mít mnoho podob. Důležité je, abyste si dopředu s agenturou či specialistou dohodli, co všechno má text obsahovat. Respektive jakou výstupní formu má mít. Stačí vám text ve wordu, nebo chcete propracovanou internetovou stránku?

pyramida copywritingu

1. prostý text ve wordu
2. naformátovaný text ve wordu s naznačenou strukturou mezititulků, odkazy, fotkami či videi a jejich popisky, metadaty apod. (viz obrázek dále)
3. text navržený do grafické struktury vč. tzv. wireframu obsahující obrázky, grafiky, ikony
4. text nahraný do redakčního systému, který obsahuje prvky SEO, je naformátovaný a graficky upravený (viz obrázek dále)

Ukázky variant výstupních textů

TEXT | SEO

Článek odevzdaný v textovém dokumentu.

Součástí výstupu byla doporučená matadata v rámci SEO. Výstup byl členěn do různých textových polí, rozdělen různými úrovněmi nadpisů a obsahoval doporučené vnější a vnitřní odkazy.

Na zakázce se podílel copywriter a on-line specialista.

Stránka na web odevzdaná v textovém dokumentu

TEXT | SEO | GRAFIKA | KÓDOVÁNÍ

Text vložený do redakčního systému opatřený poutavou grafikou.

Výstupem takových zakázek je hotová internetová stránka. Vedle textu optimalizovaného pro vyhledávače obsahuje také grafické prvky dle zásad responzivního designu. Stránka má funkční tlačítka a odkazy. V redakčním systému jsou vyplněna metadata vč. popisků fotek.

Na zakázce se podílel copywriter, on-line specialista, grafik a programátor-kodér.

Optimalizovaný text s grafikou a kódováním

Ukázky různě nakódovaných stránek z naší nejnovější produkce

Jakou variantu spolupráce zvolit?

1. Texty si napíšete zcela sami. Copywritera nepotřebujete.
2. Texty si napíšete sami, copywriter či on-line specialista je upraví jazykově i funkčně.
3. K textům si připravíte podklady, které autor přepíše, či jejich části použije.
4. Copywriterovi nedáte téměř nic, vše si musí dohledat, rešeršovat, načítat.

Pohledem copywritera

Co je ideální pro vás, to si posuďte sami. Z naší zkušenosti můžeme říci, že texty od klientů zpravidla doporučujeme na přepsání, protože nesplňují aktuální požadavky on-line komunikace. Pak už záleží, jak moc se text přepisuje a upravuje. Stejně tak hodně záleží, jaké podklady jste schopni předat. Romány nekonzistentního textu o vašem oboru autorovi práci neusnadní. Zkuste být věcní připravte jen to, co chcete, aby váš zákazník věděl. Pokud naopak copywriterovi nedáte nic, vystavujete se tomu, že stráví mnoho času rešeršováním informací o vašem oboru či konkurentech a výsledek stejně nebude podle vašich představ.