Kvalitní Facebook článek – základ úspěchu

O marketingu v sociálních médiích se mluví stále častěji a častěji. Tento způsob propagace se stal trendem, a proto se na něj obrací čím dál více firem. A oprávněně! Vždyť jenom na Facebooku je po celém světě přes 1,3 miliardy aktivních uživatelů. Je známo, že Facebook efektivně napomáhá budovat obchodní vztahy a získávat nové zákazníky, což je jedním z důvodů, proč ho tolik firem využívá. Ne všechny však správně. Základem efektivního Facebook marketingu je především kvalitní obsah. Uživatelé jsou zde online 24 hodin denně, a proto je kvalitní a chytlavý obsah ještě důležitější. V tomto blogu se dozvíte, jak takový Facebook článek nejlépe napsat.

Než začnete psát, odpovězte si na tři základní otázky:

1. Kdo je má cílová skupina?

Na výběru správné cílové skupiny závisí styl celého článku. Proto je důležité, abyste věděli, kdo navštěvuje vaši stránku nebo koho chcete oslovit. Například pro laickou veřejnost je lepší článek psát obecnými výrazy, případně odborné výrazy doplnit vysvětlivkami, u profesionálů se můžete naopak rozepsat odborně.

2. Co chci článkem říci?

Dále si musíte ujasnit, o čem chcete psát. Uvědomte si však, že Facebook není blog. 99 % lidí se po kliknutí na „Zobrazit více“ zděsí a jde pryč. Proto si musíte dobře rozmyslet, co na Facebook napíšete. Napište výstižný, poutavý text s odkazem na váš článek, nejlépe přidejte obrázek a budete daleko úspěšnější, než když budete vypisovat sloh.

3. Proč by měl článek někdo číst?

Jaký bude mít váš článek přínos pro čtenáře? Proč by u něj měli trávit svůj čas? Odpovězte si na tyto otázky. Nepište článek pro článek. Pište tak, aby byl pro čtenáře užitečný. Nezáleží na tom, o čem píšete, ale jak to podáte. Nepřemýšlejte, jak to napsat lépe než konkurence, přemýšlejte, jak to napsat jinak. Tím si čtenáře získáte.

napiste_neco.png

Jestliže jste si odpověděli na tyto tři otázky, vrhněte se na samotné psaní článku. Zapište si každou myšlenku, která vás napadne, každý podnět, který kde pochytíte. Cokoliv, co by mohlo obsah článku doplnit a vylepšit.

Nyní již máte splněné první kroky a čeká vás výsledná úprava textu. Musíte mu dát jistou formu, která čtenáře nejen přiláká, ale také je u článku udrží tak, aby si z něj odnesli podstatu. Začátek textu by měl čtenáře nějakým způsobem motivovat, stačí k tomu pár vhodně vybraných frází. Mohou vypadat například takto: „Buďte chytřejší než ostatní!“ nebo: „Získejte znalosti, které prakticky využijete.“ Poté vyjádřete myšlenku, kterou chcete předat. Na závěr vyzvěte (čtenáře) ke zpětné reakci třeba větou: „Jaký je váš názor na tuto problematiku?“ či: „Zašlete nám i vy svou fotografii.“ Samozřejmě článek musí být napsán gramaticky a pravopisně správně, jen stěží někoho zaujmete, když budete mít text plný chyb.

Na závěr článek upravte také vizuálně. Je statisticky prokázáno, že Facebook článek s přidaným obrázkem či odkazem má mnohem větší úspěšnost než čistý text.

kvalitni_prispevek.png

Ukázka kvalitně zpracovaného příspěvku.

Rady a tipy:

Podporujte diskuzi pod příspěvkem, reagujte na dotazy
Přidejte do svého článku také humornější pasáž (samozřejmě s mírou, aby příspěvek neztratil na důvěryhodnosti).
Nepište slohy, Facebook článek slouží pro stručné a jasné sdělení.
Přidávejte obrázky, či odkazy.
Pište články rozmanitě, tak aby se stále neopakovaly.

Inspirace:
http://www.jiri-kolarik.cz/clanek/jak-napsat-kvalitni-clanek/
http://robertnemec.com/4-tipy-clanky-zpetne-odkazy/
http://blog.jirkont.cz/2013/06/jak-psat-prispevky-na-fb-aby-je-ostatni.html
http://www.slideshare.net/HeuvelMarketing/why-do-people-share-online-11081448

Nastavení cookies
Informace o cookies
Soubory cookie používáme k analýze údajů o našich návštěvnících, ke zlepšení našich webových stránek, zobrazení personalizovaného obsahu a k tomu, abychom vám poskytli skvělý zážitek z webu. Používáním tohoto webu s tímto používáním souhlasíte.
Technické cookies
vždy zapnuto
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících. Tyto cookies můžete vypnout změnou nastavení svého prohlížeče, toto ovšem může mít vliv na fungování stránek.
Výkonnostní cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah a reklamy na základě vašich zájmů na stránce www.atlantic.cz, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích.
Analytická cookies
Nástroje třetích stran, například Google Analytics, nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jak stránky užíváte. Cookies shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje.
Souhlasím se vším
Uložit nastavení