10 pojmů sečtělého copywritera

Zaujmout, přesvědčit a získat zákazníka k žádanému typu nákupního chování je při současném stavu konkurence hotové umění. Napsat efektní čtivý text vyžaduje perfektní znalost nejen cílové skupiny a nabízených produktů, ale i základních pojmů copywritingu.

Google analytics

Multifunkční analýza vám poskytne informace hned z několika oblastí marketingu. Vás jako copywritera by měla zajímat především ta, která přináší údaje o chování návštěvníka na vašich webových stránkách. Například díky analýze nejčastěji hledaných klíčových slov uživateli internetu a času stráveného na jednotlivých stránkách zjistíte, jak návštěvníkům obsah stránek lépe přizpůsobit a na co se v textech zaměřit.

Linkbaiting

Důležitou roli v procesu získávání výhodnější pozice webu v internetových vyhledávačích hraje linkbaiting neboli přitahování zpětných odkazů. Dosáhnout toho můžete publikováním poutavých textů, odborných či často vyhledávaných a aktualizovaných informací, na které budou uživatelé internetu na jiných webech sami odkazovat.

Linkbuilding

Dalším způsobem, jak si zajistit zpětné odkazy nabízí linkbuilding. Na rozdíl od linkbaitingu zde nemusíte spoléhat pouze na texty na vlastních webových stránkách. Povědomí o webu zvýšíte nákupem nebo výměnou odkazů, registrací do katalogů, publikováním článků na jiných stránkách či komentováním článků ostatních. Možností je i tvorba nových webů a blogů za účelem propagace.

Konverze

Primárním cílem marketingových textů je vyvolat změnu, při které se návštěvník webu změní v zákazníka, tento proces se nazývá konverze. Do jaké míry jste byli v psaní úspěšní, zjistíte na základě konverzního poměru, jenž podává informace o počtu nakupujících vzhledem k návštěvnosti vašich stránek.

Normostrana

Může se to zdát směšné, ale z naší zkušenosti s copywritingem víme, že nejen klienti často tápou, co normostrana vlastně znamená. Jednoduše řečeno, je to strana textu, nikoli však taková, jak ji znáte ve Wordu. Tato má pouze 1 800 znaků (počítáno s mezerami i symboly), což odpovídá přibližně 250 slovům.

Redundance

Cíl copywritera je jasný – podat návštěvníkům webu relevantní informace zajímavým způsobem a vyvarovat se přitom všech nadbytečných = redundantních výrazů. Dlouhé texty potencionálního zákazníka zpravidla odradí dřív, než se dostane k jádru věci.

SEO

Search Engine Optimization (SEO) znamená v českém překladu optimalizaci pro vyhledávače. Ta není ničím jiným, než snahou zaujmout co nejvyšší pozici v internetových vyhledavačích po zadání klíčových slov. SEO specialisté se za tímto účelem snaží přizpůsobit webové stránky požadavkům návštěvníků webu tak, aby zvýšili pravděpodobnost, že si ve výsledcích vyhledávání vyberou právě vaše stránky.

SERP

Ve spojitosti s termínem SEO je vhodné zmínit Search Engine Results Page (SERP). Tento pojem označuje právě stránku s odkazy, která se vám zobrazí po zadání klíčového slova do vyhledavače.

USP

Unique Selling Proposition (USP) lze přeložit jako jedinečnost produktů nebo služeb, které chcete zákazníkovi prodat. Zdůraznění unikátnosti vašeho zboží vám poskytne velkou konkurenční výhodu na trhu a získá zákazníky k nákupu právě u vás.

Webjectives Keyword Density Analyzer

Za složitým názvem se skrývá jednoduchá pomůcka v angličtině, která vám pomůže definovat klíčová slova pro vaše stránky, analyzuje hustotu jejich používání a vytvoří přehlednou statistiku.

Copywriting je dnes neodmyslitelnou součástí profesionálně tvořených webů. Vedle webové grafiky jsou to právě kvalitně zpracované texty, které Vám zajistí vyšší prodejnost produktů či služeb.V Atlanticu to dobře víme, proto jsou naši zkušení odborníci vždy připraveni pomoci Vám s tvorbou jakéhokoli textu, můžete se na ně s důvěrou obrátit.

Nastavení cookies
Informace o cookies
Soubory cookie používáme k analýze údajů o našich návštěvnících, ke zlepšení našich webových stránek, zobrazení personalizovaného obsahu a k tomu, abychom vám poskytli skvělý zážitek z webu. Používáním tohoto webu s tímto používáním souhlasíte.
Technické cookies
vždy zapnuto
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících. Tyto cookies můžete vypnout změnou nastavení svého prohlížeče, toto ovšem může mít vliv na fungování stránek.
Výkonnostní cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah a reklamy na základě vašich zájmů na stránce www.atlantic.cz, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích.
Analytická cookies
Nástroje třetích stran, například Google Analytics, nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jak stránky užíváte. Cookies shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje.
Souhlasím se vším
Uložit nastavení