Proč branding?

Vaše značka. Co za ní vidíte? Jestli je to jen vaše logo, název a pár komunikačních tiskovin, tak to může být dost málo. V souvislosti s naší akcí „Konzultace značky zdarma“ jsme se rozhodli pro vás napsat článek zaměřený na branding. Poradíme vám pár základních principů, které jsou podle nás při budování značky stěžejní.

Menší firmy mají pocit, že branding je cosi honosného, že je to záležitost jen velkých společností investujících ohromné částky do reklamy. Možná to je ten důvod, proč ho české firmy v porovnání s ostatními tak málo využívají. Ale dělají chybu. Naučte se budovat vaši identitu skrze zákazníky a komunikaci s nimi. Naučte se znát, kdo jsou a jak vás vnímají. A hlavně, naučte se s nimi pracovat.

5 základních pravidel

1. Odlište se

Nejnižší cena je jen jedna z věcí, kterou můžete využít jako důvod, proč by se měl zákazník rozhodnout pro váš produkt. A na rovinu, ve většině případů je to ten nejméně rozumný důvod. Naučte se skrze vaše zákazníky znát opravdové důvody, proč milovat vaše produkty. Lidé často argumentují tím, že musí naplňovat potřeby konzervativních zákazníků, kteří nestrpí odlišnosti. Ale i oni si vás musí zapamatovat a lidský mozek si umí pamatovat jen to důležité. Opakující se zbytečnosti zkrátka odfiltruje.

Které vejce si zapamatujete?

2. Specializujte se

Soustřeďte se na to, co chcete dělat, a dělejte to jako odborníci. To je důležité, protože dnešní trh je přesycený. Snažte se reagovat na nové kategorie a potřeby. Rozmělňování vaší značky vede jen k nedůvěře a nečitelnosti pro zákazníky. Určitě sami znáte příklady z praxe – kolik oblíbených značek už vás zklamalo naprosto nepochopitelnou změnou při uvádění nových produktů na trh?

Dbejte na to, aby se vaše specializace a odlišnost projevila i ve vizuálním stylu a prezentaci. Vaše corporate identity musí přehledně a stručně odprezentovat celou vaši filozofii.

3. Držte kurz

Budování značky je běh na dlouhou trať. Nemůžeme si myslet, že nakreslením pěkného loga pro nás všechno končí. Značka je to, jak vás vnímají zákazníci. Vztah s nimi musíte budovat dlouhodobě a stejně jako všechny ostatní vztahy je také křehký. Vyhněte se nelogickým krokům, které by mohly značku z pohledu vašich zákazníků poškodit. Držte se tedy pevně kormidla a výsledek se dostaví.

4. Inovujte

Udržujte aktivní tým, který je složen jak z lidí kreativních, tak analytických. Racionálních i emocionálních. Spojujte oba způsoby myšlení, protože jedině tak jste schopni neustále přicházet s invenčními a kreativními nápady. Jedině firmy, které jsou schopné držet krok s dobou a naplňovat stále nové požadavky zákazníků, mohou dlouhodobě obstát.

Komunikujte správně

5. Komunikujte

S nástupem informačních technologií se nám otvírá prostor pro opravdu efektivní komunikaci se zákazníkem. Nestačí jen někam vyslat informace o vašich produktech. Na tento zastaralý model, začínající a končící u grafika a jeho letáků poslaných do světa, už zapomeňte. Snažte se soustředit na zpětnou vazbu, protože to je způsob, jak být blízko k zákazníkům. Nebo snad pro vás nejsou důležití? To oni vám ve skutečnosti napoví nejvíce o vaší značce. Ať už sběrem dat z prodejů, nebo přímou komunikací s nimi.

Konzultace značky zdarma

Jako vejce vejci? Nikdy!

Co vás odlišuje? Co vás definuje? Co vás staví před konkurenci?

Jako vejce vejci? Nikdy!

Využijte naší nabídky v podobě konzultace značky zdarma. Najdeme společně způsob, jak být rozpoznatelní a jedineční.

Schůzku si domluvte s Lenkou.

Lenka Chloupková

e-mail: chloupkova@atlantic.cz
tel.: 778 407 477