Seznam si pro nás připravil letní novinku! Přidal inzerentům v Skliku nový nástroj, tzv. autotagging. Jde o automatické doplňování volitelných parametrů do cílové URL. Dle oficiálního blogu přímo podporuje nejen Google Analytics, ale také další měřicí systémy, které využívají parametry v URL.

Sklik

Co jsou to UTM parametry a k čemu jsou dobré?

UTM parametry jsou textové řetězce, které nesou určitou informaci ve formě, které rozumí měřicí systémy jako např. Google Analytics. Díky tomu můžeme lépe rozlišit zdroje návštěvnosti (Seznam, Google, odkazující stránky) a lépe vyhodnocovat návštěvnost stránek. Navíc můžeme porovnávat jednotlivé kampaně vedené v Skliku s kampaněmi v Google AdWords.

Pokud UTM parametry na Skliku vůbec nepoužíváte, tak je nyní nejlepší čas s nimi začít. Minimálně se vám bude hodit informace, že lidé přišli přes placené vyhledávání. Vše, co pro to musíte udělat, je autotagging v účtu zapnout. O nic víc se nemusíte starat a automaticky se statistiky v Google Analytics obohatí o zdroj (seznam), médium (cpc), název kampaně, obsah kampaně (nadpis inzerátu) a volitelně i o klíčová slova. Pro pokročilé je zde i možnost jednotlivé UTM parametry přizpůsobit svému stylu zápisu.

Cílová podoba URL:

http://www.mujweb.cz/?utm_source=seznam&utm_medium={medium}&
utm_campaign={campaign}&utm_content={adtitle}&utm_term={keyword}

Hlavní výhody automatického autotaggingu jsou:

bohatší statistiky v měřicích systémech bez zdlouhavého nastavování,
snazší import kampaní z AdWords,
přehledná cílová URL (tagování se projevuje až u inzerátů ve vyhledávání a obsahové síti),
automatické tagování všech inzerátů najednou,
nastavení na jednom místě pro celý účet.

Jak nejlépe přejít na autotagging?

Je to snadné. Staré označkované cílové adresy můžete používat i nadále. Podle oficiálních informací se autotagging zapne jen u reklamních textů, které UTM parametry neobsahují. To znamená, že nemusíte v celém účtu všechny adresy rychle opravit, abyste mohli zapnout autotagging. My ovšem doporučujeme mít všechny statistiky co nejvíce sjednocené, a proto je nejsnazší vyexportovat kampaně z účtu a cílové adresy upravit přímo v libovolném tabulkovém editoru.

Určitě se vám bude hodit přidat poznámku v Google Analytics na den, kdy jste přešli na autotagging. Budete přesně vědět, co se stalo, když vám přestaly chodit informace o kampaních.

Přehled nastavení parametrů

UTM parametr

Výchozí název
parametru

Výchozí hodnota

Výsledná hodnota
v URL

Zdroj kampaně utm_source seznam seznam
Médium kampaně utm_medium {medium} cpc
Název kampaně utm_campaign {campaign} Název kampaně
Obsah kampaně utm_content {adtitle} Titulek inzerátu
Klíčové slovo utm_term {keyword} Klíčové slovo

Zdroj: http://blog.sklik.cz/tagovani-cilovych-url/

Na závěr

Tento nástroj je stále ve verzi testování. Z toho plyne, že může dojít k pozdější změně výchozího nastavení.