Jistě každý z vás již zaznamenal novinky ohledně podmínek užívání sociální sítě Facebook. Od 1. 1. 2015 vzešly v platnost nové, aktualizované podmínky a zásady, které ve zkratce přikazují majitelům facebookových účtů souhlasit s poskytnutím osobních informací inzerentům reklam za účelem přesnějšího cílení. Nesouhlasíte? Pak si tedy účet na Facebooku zrušte. To je totiž jediná možnost, jak se „šíření“ svých informací vyhnout.

Rozhodnutí je pouze na vás

Lidé na novou politiku začali samozřejmě ihned reagovat a během chvíle zahltil tuto oblíbenou sociální síť tzv. hoax (klamná zpráva), který vypadá například takto:

V reakci na novou politiku FB vás informuji, že všechny mé osobní údaje, ilustrace, kresby, články, karikatury, obrázky, fotografie, videa, atd., jsou předmětem mých autorských práv (v souladu s Bernskou úmluvou).

Pro komerční využití všech výše uvedených předmětů autorského práva je v daném případě vyžadován můj písemný souhlas!

FB je nyní veřejná společnost. Proto se všem uživatelům sociální sítě doporučuje umístit na svých stránkách podobné „oznámení o soukromí“, jinak (pokud toto oznámení nebylo na internetových stránkách alespoň jedenkrát zveřejněno), je automaticky umožněno využívat vaše osobní údaje, vaše fotografie a informace zveřejněné ve zprávách na stránkách vašeho profilu. Každý, kdo čte tento text, jej může zkopírovat na svůj profil na FB. Díky tomu budete chráněni autorským zákonem.

Touto zprávou informuji Facebook o tom, že šíření, kopírování, využívání mých osobních údajů, nebo jakékoli jiné akce ve vztahu k mému profilu na sociální síti je bez mého svolení zakázáno. Tento zákaz se vztahuje rovněž na zaměstnance, studenty, agenty nebo jakýkoliv jiný personál, který je tímto nebo jiným způsobem smluvně spojen s Facebookem.

„Super, jsem z toho venku!“ řeklo si mnoho uživatelů, a tak sdíleli tuto zprávu hlava nehlava. Nesmysl! Můžete si na profil vložit, cokoliv chcete, ale Facebook se tím nikdy řídit nebude. Prostě platí podmínky Facebooku a tečka. Facebook vám dává na výběr, můžete si smazat účet, v takovém případě zabráníte komerčnímu využívání vašich osobních údajů.

A co že se tedy vlastně mění? Zde je pár témat z toho, co bude jinak…

Jak již bylo řečeno, jedná se především o lepší cílení reklam. V tomto případě spíše přesnější. Facebook se snaží neustále zdokonalovat své služby, k čemuž patří také doručování relevantního obsahu. Uvedu příklad. Jestliže budete sdílet svoji polohu, Facebook vám začne zobrazovat reklamy na konkrétní restaurace nacházející se ve vaší blízkosti nebo vám ukáže přátele, kteří jsou vám poblíž.

10173498_581200245332281_515467600_n

Dále… Jestliže vám některá ze zobrazovaných reklam vadí a prostě ji už nechcete vidět, jednoduše si ji skryjete. Do nástupu nových podmínek se však na mobilních zařízeních zobrazovaly. Tuto chybu měl Facebook odstranit s nástupem platnosti nových podmínek, a vy tak už nebudete muset vídat reklamy, které nechcete, ani v telefonech.

bnDtxOHpRQr

Když už je řeč o telefonech, Facebook v rámci zlepšování mobilní aplikace bude žádat o přístup k údajům o síle signálu či stavu baterie. Dle slov Facebooku však o povolení k přístupu k údajům o telefonu žádají.

FB_nové podmínky_2

Všechno vypadá tak normálně, nemyslíte? Dle slov Facebooku rozhodně ano. Ale nač tedy takový rozruch? Rozhodně musí uživatelé počítat s tím, že veškerý obsah, který vkládají na Facebook se stává majetkem této společnosti, a tak s ním mohou nakládat dle libosti. Do jaké míry se tyto nové, aktualizované podmínky projeví ukáže však až čas…