Postprodukce fotografií
Postprodukce fotografií se dá jinými slovy nazvat kouzlením s Photoshopem. Všude kolem sebe vidíme v časopisech reklamy, které jsou lákavé díky fotografiím. Dokonalé ženy, šperky, krajiny, jak to ti fotografové dělají? Asi nejednou položená otázka. Tuto otázku jsme si pokládali i my.
Abychom na ní dokázali odpovědět, využili jsme intenzivního výcviku profesionální postprodukce v Light Garden Academy pod vedením Stanislava Petery. A konečně známe fígle, díky kterým budou vaše reklamy dokonalé. Během šesti dní naše skupinka o 16 „žácích“ procvičila základní retuše, kolorování, pokročilý airbrush nebo montáže a skládání z více fotografií, cenné rady nám dával nejenom Stanislav Petera, ale i jeho šikovný pomocník Jirka Kubík, o kterém určitě ještě uslyšíme. Na semináři jsme pracovali s fotografiemi Stanislava Petery, proto jsme si mohli porovnat naši úpravu fotografií s tou jeho.
Fotografie Stanislav Petera, úprava Nina Komůrková
Ale proč je vlastně postprodukce tak důležitá a výhodná? Z mnoha důvodů! Například všechno se nedá vyfotit, mnohdy bychom ani pořízení fotografie, kterou potřebujeme, nezaplatili. Postprodukce nám skrývá mnoho možností, můžeme si pohrát s atmosférou, odstranit rušivé prvky či zdůraznit určitou část fotografie. Z mého pohledu zde hodně hraničí fotografie s grafikou. Například fotografie jogína s tygrem je vytvořena z 8 fotografií, sami jsme si určili odkud půjde světlo a celkově jaká bude atmosféra fotografie.
Na fotografii je vždy mnoho detailů, které jí dělají „opravdovou“. Od jogína musí jít po schodech stín, stromy se musí chovat stejně, jakoby na ně opravdu dopadaly paprsky, jogín musí být osvícen zezadu… Těchto detailů si vlastně ani na první pohled nevšimneme, bereme je jako samozřejmost a tak to má být. Pro ukázku fotografie stromu před a po úpravě.
Fotografie před a po úpravě
Fotografie před a po úpravě
Na seminář pějeme pouze chválu a těšíme se, až takto upravíme Vaše reklamy! Doufáme, že se Vám naše ochutnávka ze semináře líbí.