Branding
Betoni na českém trhu neboduje objemem výroby nebo nízkou cenou, ale novým přístupem k tradičnímu tématu. Vysoká kvalita, poctivé řemeslo a důraz na finální vzhled produktů jsou hlavní přísady, s nimiž se v nové betonárně pracuje. A ze stejných ingrediencí je namíchána i vizuální identita značky.
S klientem jsme absolvovali hned několik brand workshopů. Společně jsme zmonitorovali konkurenci, zvolili tonalitu komunikace, vytyčili cíle a definovali silné stránky značky a produktů. Výsledkem bylo přesné zadání pro hledání názvu, loga a dalších vizuálních prvků.
Název
Při hledání názvu jsme mysleli na beton, který je tvrdý, užitečný a téměř nezničitelný. Měli jsme však na paměti i rostliny, které jsou živé a proměnlivé, mají tisíce podob, rostou, kvetou a voní podle nespoutaných pravidel přírody. Hledali jsme jméno, o které se jde opřít jako o betonovou zeď, a hledali jsme jméno, které zazvoní, když ho vyslovíme.
Logo
Klasická dlažba je hranatá jako šachovnice a tančí v rytmu pravých úhlů. A překvapivě velký květináč je oblý jako vejce, jako starověká amfora. Logo nové značky musí slušet pravidelné dlažbě i nádobám v rozkvetlé zahradě. Nové logo musí být pevné jako beton a lehké jako mávání motýlích křídel. A tak jsme se chopili tužek a vytvořili sérii různorodých log. V jednoduché a čisté grafice jsme zachytili jistotu, sílu a pevnost betonu. Výsledek jsme korunovali ochrannou známkou pro značku Betoni.
Tiskoviny
Pro novou značku jsme připravili katalog dlažby i květináčů. Z velkoformátových fotografií musí být poznat vše podstatné: Překvapivé detaily povrchové úpravy i přirozená barevnost produktů. Obsahově katalog obohatily rozhovory s hlavním designérem značky a zahradním architektem, který s produkty Betoni úspěšně pracuje.
Obal
Sebevědomé betonové květináče nepotřebují žádnou mašli. Našli jsme kartonovou krabici, která pevně ochrání hotový výrobek. Potisk jsme volili jednoduchý a decentní. A jak zabalit dlažbu? Nekonečná role pevného igelitu obalí celou paletu dlažby.
Web
Webová prezentace musí být atraktivní a funkční – výběr, kalkulaci i objednání zboží provedete na pár kliknutí a s jasnou informací o ceně a způsobu dopravy. Prodávat dlažbu přes e-shop není jednoduché. Důležité je nabídnout uživatelům přehledný a spolehlivý nákupní proces, který správně vypočítá cenu zásilky a dopravy.
Marketingové aktivity
Pro Betoni pracujeme průběžně celý rok – dle stanovené strategie a schváleného mediaplánu. Tvoříme veškeré podklady pro jednotlivé promo akce a výstavy. Připravujeme vizuální a textový obsah k novým produktovým řadám. Staráme se o nábor zaměstnanců, připravujeme expanzi vybraných produktů na německý a rakouský trh pod samostatnou značkou Betoni ART.
Klient o spolupráci
Moje spolupráce s Atlanticem začala drobnými projekty, ale velmi brzy se rozvinula do intenzivní práce nad novou značkou betonových produktů. Jejich originální nápady a přístupy nás posouvají s každým dílčím projektem. Krom toho, že za Atlanticem stojí profesionálové, jsou to také lidé, se kterými je opravdu radost pracovat. Osobní schůzky jsou pro mě vždy příjemně stráveným časem.
Ing. Bronislav Vala