Strategie
Každý marketér sní o produktu, který je výjimečný a exkluzivní.
Josef Fidler ho má, stačí jej lidem pouze představit. Jak ale skloubit řemeslnou tradici, která pochází z 19. století s noblesou módního salónu Beaty Rajské? Jak propojit příběhy lidových tkalců z roubených chalup s módním butikem na Starém městě? Jak vytvořit komunikaci rukodělnému výrobku z centra lidových staveb Betlém a zachovat nádech luxusu? Specifické zadání pro branding.
Logo
Zárukou kvality je jméno tkalce, proč na tom něco měnit. Obyčejnou šálu může nosit každý ministr nebo televizní moderátor. Žinylkovou šálu od Josefa Fidlera lze poslat anglické královně do Buckinghamského paláce. A to se taky stalo…
Se jménem jsme si hlavu lámat nemuseli, ale logo nám dalo zabrat. A výsledek? Velké a zřetelné písmeno F jako Fidler, zlatá barva reprezentující exkluzivní a kvalitní produkt a horizontální linky za tradiční tkalcovské řemeslo. A k tomu claim Ručně tkané s láskou.
Foto
O krásném produktu můžete stokrát vyprávět anebo ho jednou ukázat. K tomu ale potřebujete fotografie a ne ledajaké. Vyzkoušeli jsme pražské top modelky, ale jejich urputné výrazy se nám s žinylkou trochu hádaly. Nakonec jsme ta nejlepší děvčata našli v našem nejbližším okolí. Holt máme dobrý vkus, na partnerky i kamarádky. A taky umíme fotit. Sluší to holkám, sluší to plédům a hlavně žinylce!
Video
Příběh Josefa Fidlera stojí za vyprávění. Kdo ho však bude vyprávět a komu? Nám by lidé nevěřili, mluvit musí sám autor, a to v autentickém prostředí, v kulisách tkalcovského stavu a roubené chalupy z Betlému. Žádné rudé koberce a zář reflektorů velkého světa, ale přítmí staročeské světnice. Kdo chce naslouchat, musí zpomalit a kdo naslouchat nechce, to není zákazník Josefa Fidlera.
Obal
Jeden žinylkový šál a tolik způsobů jak ho zabalit. Krabice může být hranatá nebo kulatá, obyčejná nebo vznešená, elegantní, kýčovitá, přírodní nebo umělá. A vlastně to ani nemusí být krabice. Víme, co nechceme a tušíme, co hledáme. Pátráme, voláme, otvíráme zásilky, zkoušíme potisky a přelepky, ptáme se klienta a kamarádek. Vítězí originální na míru ručně šitá krabice. Žádný rádoby starý look nebo nemístná moderna. Originální, jednoduchá řemeslná tvorba, přesně jako žinylková šála.
Web
Tradice je třeba chránit a oprašovat, ale pokrok se zastavit nedá. Nevíme, zda má Josef Fidler v roubené chalupě wi-fi, ale určitě má pro žinylku slušivé webové stránky. Při jejich designu jsme se drželi zpátky, v hlavních rolích vystupují žinylkové šály a plédy. Webovky jsou prosté jako venkovské stavení, ale najdete tam vše potřebné: Příběh Josefa Fidlera, který si můžete přečíst i poslechnout, magickou atmosféru tkalcovského stavu v přítmí starosvětské chalupy a samozřejmě šály, šály a zase šály.
Klient o spolupráci
Vysoká profesionalita, báječný přístup a úcta k ruční práci daly vzniknout takové webové prezentaci, jakou si žinylka právem zaslouží. Už jenom pozorovat agenturní fotografy, s jakým zájmem o vystihnutí krásy tkalcovství tvořili obrázky, to byl fantastický zážitek! Co péče agentura dala do přípravy balení, kartiček, vizitek a vytvoření loga! Spolupráce s hotovým webem neskončila. Dovoluji si tvrdit, že v průběhu vzniku stránek vznikl velmi příjemný, přátelský vztah a spolupráce neustále pokračuje.
Josef Fidler, Tkalcovna na Betlémě