Komunikační směr značky
Krahulík potřeboval vybrat a definovat nový směr komunikace. K nově a přesně popsané cílové skupině se nehodila ostrá a dravá podoba Krahujce, ani sytá červená barva připomínající krev. Cílovou skupinou značky jsou především ženy nakupující v obchodních řetězcích. Po analýze konkurenčních značek a jejich komunikace jsme definovali nový komunikační směr značky, který se zaměřil na tato témata:
VENKOV, TRADICE, RODINA, PŘÍRODA A KVALITA.
Definice značky
Krahulík k nám patří. Jsme rodina, když chystáme svačinu dětem do školy, Krahulík nám pomůže. Když přijde tatínek z práce a má hlad jako vlk, dá si rychle pár koleček salámu s rohlíkem. A stejně tak malý kluk, když přiběhne z venku: Mami, já mám hlad. Co si dáš? Třeba rohlík se salámem!
A Krahulík se hodí, i když přijdou večer sousedi na návštěvu, na talíř okolo něj nasypeme trochu sýra a zeleniny a dobré občerstvení je na světě. Krahulík je poctivý a kvalitní a na nic si nehraje. Tak jako my. Krahulík prostě patří na stůl a do ledničky v každé rodině.
Patříme k sobě, táta s mámou, děti, Krahulík… Jsme prostě spokojená, česká rodina, která ráda chodí společně na procházky.
Krahulík je naše značka – ale nepotřebujeme korunovační klenoty nebo siluetu Pražského hradu, stačí nám česká krajina a domácí pohoda.
Logo
Původní logo neodpovídalo nově definované vizuální identitě značky, proto došlo na jeho úpravu. Citlivý redesign loga zachoval hlavu Krahujce jako hlavní poznávací znamení značky. Nové logo však nabízí jednodušší vzhled, výraznější písmo a lepší čitelnost.
Vizuální identita
Nová vizuální podoba značky odpovídá definovaným komunikačním směrům a zdůrazňuje řemeslnou tradici, vysokou kvalitu, čistou přírodu a rodinnou atmosféru. Proto se na obalech produktů od Krahulíka objevují přírodní a venkovské motivy, a to v kreslené formě, která dobře reprezentuje řemeslnou tradici a zručnost. Nový branding značky aplikujeme všude – od vizitek a hlavičkových papírů přes onlinové bannery až po firemní dodávky, které rozvážejí salámy z Krahulčí do celé České republiky.
Claim
K nové komunikaci značky jsme vytvořili i nový claim. Krátké a stručné „Tradičně spolu“ užíváme v různých kontextech. Aktualizovanou podobou claimu podporujeme konkrétní produktové řady nebo speciální akce: Tradičně spolu a zdravě nebo Užijte si šťastné Vánoce tradičně spolu.
Obalový design
Pro všechny produktové řady značky navrhujeme nové obaly, se kterými se můžete setkat každý den ve velkých obchodních řetězcích i maloobchodních prodejnách. Pro Krahulíka navrhujeme igelity, samolepky, papíry, ale také krabičky a dárková balení v plechové dóze. Krahulík má základní řadu svých produktů, ale také speciální edice. U celého sortimentu bylo třeba promyslet, co bude produkty vizuálně spojovat stejně jako to, jak všechny požadované údaje vměstnat do vymezeného prostoru.
Kampaně
Trvanlivé salámy se prodávají po celý rok a marketingová komunikace značky musí reagovat na aktuální sezónní trendy, společenské události a prodejní akce: od fotbalového mistrovství Evropy přes grilovací sezónu až po Vánoce. Pro každou promovanou akci připravujeme klíčový komunikační vizuál.
Klient o spolupráci
Díky spolupráci s agenturou Atlantic se značka Krahulík změnila. Máme nové logo i vizuální styl. Víme jak dlouhodobě komunikovat jednotně.
Bc. Vladimíra Popelářová, marketingová managerka Krahulík