Správné zadání pro kreativní zakázku – kreativní brief

Vždy, když pracujeme na kreativních konceptech, jako jsou loga, firemní identity, obaly či reklamní kampaně, připravujeme pro naše kreativce interní kreativní brief. Níže si můžete přečíst, jak takové zadání vypadá.

brief

1. V čem spočívá klientův problém nebo příležitost?

stručný popis a hlavní příčiny

2. Jaké jsou hlavní marketingové cíle klienta?

jasné, v marketingových termínech

3. Jaký z toho vyplývá úkol pro komunikaci?

konkrétní, jednoznačně formulovaný
rozlišit role jednotlivých disciplín komunikace

4. Ke komu mluvíme?

názorně popsat představitele primární cílové skupiny
jeho portrét, spotřebitelské zvyklosti, jak vnímá naši značku

5. Kdy a kde se cílová skupina setkává s naší značkou a její konkurencí?

hlavní styčné body
kdy a kde ji lze nejúčinněji ovlivnit

6. Jaká je hlavní myšlenka, kterou jim chceme sdělit?

Je motivující (ve vztahu k jeho potřebám a přáním)?
Je důvěryhodná (s ohledem na produkt)?
Je jedinečná (v porovnání s konkurencí)?
Je výrazná, srozumitelná, zapamatovatelná?
Dá se uplatnit v celém komunikačním mixu a rozvíjet?

7. Co podporuje hlavní myšlenku?

nejdůležitější racionální i emocionální argumenty

8. Jaká je osobnost značky?

charakterizovat tón/styl komunikace naší značky

9. Běžné povinnosti a jiná omezení?

užití loga, typografie, cenová nabídka atd.

10. Termíny a komunikační rozpočet?

naplánovat skici, interní prezentaci pro klienta
celková částka na kampaň
rozpočet na produkci

 

Nastavení cookies
Informace o cookies
Soubory cookie používáme k analýze údajů o našich návštěvnících, ke zlepšení našich webových stránek, zobrazení personalizovaného obsahu a k tomu, abychom vám poskytli skvělý zážitek z webu. Používáním tohoto webu s tímto používáním souhlasíte.
Technické cookies
vždy zapnuto
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících. Tyto cookies můžete vypnout změnou nastavení svého prohlížeče, toto ovšem může mít vliv na fungování stránek.
Výkonnostní cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah a reklamy na základě vašich zájmů na stránce www.atlantic.cz, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích.
Analytická cookies
Nástroje třetích stran, například Google Analytics, nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jak stránky užíváte. Cookies shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje.
Souhlasím se vším
Uložit nastavení