Kladete si otázku, zdali je reklama v rádiu dostatečně účinná? Máme pro vás odpověď. Týdně rádio naladí 86 % lidí. Rádio posloucháme v autě, práci, ale například i při nakupování. Průměrná doba poslechu rádia je 5 hodin.
Z tohoto tedy vyplývá, že rádio je ideálním reklamním médiem.

Natočení reklamního spotu vyjde často levněji než reklama v televizi, mnohdy i než v inzerci. Rádiový spot můžete také dobře zacílit na určitý region. Je například zbytečné, aby menší obchod v Třebíči měl reklamu po celé České republice. Reklamní spoty mají mnoho výhod. Chcete prozradit know-how pro dobrý reklamní spot?

picjumbo.com_IMG_7077

1. Určete si své publikum

Určete si cílovou skupinu, na kterou by měl komerční spot zapůsobit. Věk, pohlaví, koníčky, či dokonce i příjem. Toto jsou informace, které rádiové stanice moc dobře vědí. A to díky výzkumu RadioProjekt. Jedná se o oficiální výzkum, který se provádí pomocí telefonického dotazování se záznamem do PC. Díky tomuto jsou rádiové stanice schopny s velkou přesností říci, v jakou dobu a kde bude poslouchat “vaše” cílová skupina. Například majitel restaurace bude hledat posluchače, kteří se často stravují venku. To, kdy je spot dobře nasadit by mělo určit mediazastupitelství či Vámi vybraná agentura. Díky výzkumům můžeme třeba určit, že nejsilnější rádio pro posluchače v cílové skupině 20–29, v Praze, který včera jel autem, je Evropa 2.

2. Musíte vědět, co kupujete

Jestliže se tedy rozhodnete pro rádiový spot, je dobré si určit, co chcete propagovat. Slevy, soutěže a jiné lákavé nabídky, které by měly zaujmout. Ovšem zaujmou hlavně díky kreativnímu řešení. Během reklamního breaku uslyšíte hned několik reklam.
Vaše reklama musí být originální, předčit všechny ostatní, být zapamatovatelná. Pro stavbu dobré spotové kampaně je dobré dodržet sedm nasazení v průběhu dne a alespoň sedm oslovení posluchačů.

3. Sponzorujte

Před začátkem zpráv či počasí může zaznít 10–15vteřinový sponzorský spot, který působí důvěryhodněji než běžný spot. Sponzorský vzkaz sděluje jméno sponzora a předmět sponzoringu, může obsahovat hudební podkres odpovídající formátu dané stanice, formě sponzoringu a délce vzkazu. Díky soutěžím se nabízí možnost pro promotion produktů či služeb.

4. Bavte diváky

Obvykle diváky zaujmete dobrým humorem, zvuky, neobvyklými hlasy, toto vše vzbuzuje pozornost. Je dobré, aby spot vyprávěl určitý příběh či situace, které se “vašemu” publiku můžou stát nebo se jich týkají.

Víte, že rádio je druhým nejoblíbenějším médiem v ČR? Lidé ho poslouchají více než 5 hodin denně a týdně ho poslouchá 86 % lidí.

Pamatujte si tedy čtyři důležité body:

Publikum – zvolte cílovou skupinu.
Načasování – musíte vědět, kdy je nejvhodnější spot vysílat.
Směřování kampaně – chcete propagovat značku, produkt, soutěž.
Obsah spotu – kreativní řešen.