Chcete poradit s projektem?
Rádi Vám poradíme.

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Nástrojů marketingové komunikace máme k dispozici hned několik. Od těch základních, až po ty méně užívané, avšak pro některé specifické produkty či služby nejvíce účinné. Mezi základní nástroje marketingové komunikace řadíme reklamu umístěnou v tiskových médiích. Cíl většiny inzertních kampaní je předem jasný – je to prodej produktu (služby), případně navýšení prodeje. Každé inzertní kampani, která často bývá součástí ucelené reklamní kampaně, by mělo předcházet detailní sestavení média plánu. Tedy plánu, kde v časové ose rozvrhneme vaši firemní prezentaci a jeho formu v jednotlivých médiích.

media_plan_meteorsport02

V jakých tiskových médiích můžeme inzerovat?

Mezi tisková média patří např. denní tisk, odborné (oborové) časopisy či inzertní periodika distribuovaná do schránek domácností a firem zdarma. Aby náš inzerát zaujal takového čtenáře, jakého potřebujeme, musíme u vybraného tiskového media dobře znát především jeho čtenost (počet oslovených čtenářů, nepřímo závislý na tiskovém nákladu daného média) a jeho cílovou skupinu.

Víte, že pro inzerci v tisku je důležitý zejména výběr vhodného typu tiskového média, načasování inzerce, její forma a počet opakování?

Tisková média členíme podle:

  • periodicity (deníky, týdeníky, čtrnáctideníky, měsíčníky, ročenky, …)
  • působnosti (celorepublikové, regionální, speciální distribuce)
  • technologie tisku (novinový tisk, časopisy)
  • barevnosti (černobílé, barevné, s doplňkovými barvami)
  • zaměření na cílovou skupinu (zpravodajské, oborové a tematické – lifestylové tituly, programové tituly, inzertní časopisy)
  • distribuce (předplatné, volný prodej, direct mail)

Jak správně vytvořit plošnou inzerci v tisku?

Před samotnou tvorbou grafického a textového návrhu tiskové inzerce je třeba si uvědomit, jakou cílovou skupinu a v jakém regionu chceme naším inzerátem oslovit. Začít pak musíme poutavým nadpisem, díky kterému bude chtít čtenář číst naše sdělení dále. V žádné plošné tiskové inzerci by pak nemělo chybět naše logo a obrázek či fotografie, který vhodně doplní vizuální stránku plošné inzerce.

Cena plošné tiskové inzerce je ovlivněna zejména těmito aspekty:

  • Barevnost – reklama v tisku může být celobarevná, částečně barevná případně jen černobílá. Lze předpokládat, že alespoň částečně barevná tisková inzerce je oproti černobílým inzerátům výraznější a tím pádem je pro čtenáře snáze zapamatovatelná. Tisková inzerce by měla být vždy přizpůsobena komunikovanému sdělení a současně i konkrétnímu tiskovému médiu, ve kterém chceme inzerát publikovat.
  • Velikost – velikost plošné inzerce je v první řadě třeba přizpůsobit inzerovanému produktu. Informace o tom, jaké formáty dané tiskové médium používá nejčastěji, by hlavním rozhodujícím kritériem být nemělo.
  • Pozice (umístění) tiskové inzerce – Každý čtenář má při čtení jakéhokoliv periodického tisku své zvyky. Někdo tiskem listuje od začátku do konce, někdo čte pouze své oblíbené rubriky, někdo vybírá články namátkově, dle toho, které ho zaujmou. Z této skutečnosti vyplývá, že každá stránka, která má být čtenářem přečtena, má stejné šance. To stejné platí i v případě, kam konkrétně umístit inzerát na samotné stránce. Vždy je však třeba přihlédnout k tomu, že lidé čtou přirozeně zleva doprava a shora dolů a z tohoto předpokladu by mělo umístění inzerce vycházet.
  • Den vydání

Aby byla naše tisková inzerce ve vybraném tiskovém médiu co nejefektivnější, musíme brát na zřetel kombinaci všech těchto atributů. Není určitě pravidlem, že barevná a velká inzerce, umístěna na nejlepší stránce, představuje výhodu oproti ostatním reklamám. Je zřejmé, že barevnost inzerce působí vzájemně spolu s jeho velikostí. Při rozhodování, zda zvolit barevný nebo černobílý inzerát, je tedy dobré současně zvažovat i velikost tiskové inzerce. Menší tisková inzerce může zvýšit pravděpodobnost zaznamenání čtenářem díky barevnému provedení a zejména pak díky dobrému kreativnímu provedení.

Samozřejmě je také důležité, zda se jedná o bulvární či klasický tisk. Bulvární tisk bývá sám o sobě barevnější, inzerce v nich tedy musí být o to výraznější nebo je možné naopak zvolit kontrastní reklamu v podobě jednoduchého černobílého zpracování. Vždy je však třeba myslet na to, jaké sdělení chceme čtenáři prostřednictvím tiskové inzerce komunikovat.

Proč nechat inzerci v tisku na nás?

  • zajistíme monitoring mediálních investic vaší konkurence
  • vybereme nejvhodnější média, sestavíme médiaplán a zrealizujeme jej
  • vymyslíme nosnou myšlenku inzerce v tisku, navrhneme kreativní koncept
CHCI TUTO SLUŽBU

Reference

V reklamní a komunikační agentuře Atlantic jsme za poslední rok realizovali více než 600 úspěšných projektů. V portfoliu máme české i zahraniční klienty a k zakázkám přistupujeme tak, jako by to byly naše vlastní projekty.