Outdoor venkovní reklama je stále účinný nástroj pro budování značky
Venkovní neboli outdoor reklama může být velmi účinným nástrojem k propagaci firmy. Venkovní reklamu je možné cílit na určitou skupinu zákazníků, podobně jako reklamu na internetu.
Jaké jsou výhody venkovní reklamy?
- Dlouhodobé, pravidelné, nepřetržité a přímé působení na zákazníka
- Přesné zacílení na požadovanou skupinu zákazníků (na řidiče, matky s dětmi, studenty…)
- Působí podvědomě a bez ohledu na vůli příjemce (nelze ji vypnout, ztlumit, obejít, zahodit či odložit)
- Rychlý start kampaně
- Relativně levné médium s velkým procentem účinnosti zásahu
- Velkoplošné reklamy přitahují pozornost a budují prestiž a image značky nebo produktu
- Geografická flexibilita (lze ji plánovat jak celostátně, tak jen regionálně nebo lokálně)
- Možnost zásahu jakékoliv věkové, sociální a příjmové skupiny obyvatelstva
- Efektivní dosah (opakovaný kontakt se stejným sdělením)
Víte, že: Na člověka působí denně zhruba 3000 reklamních sdělení, a že člověk jednomu reklamnímu sdělení věnuje zhruba tři sekundy?
Jaké typy venkovní reklamy nabízíme?
- Billboardy – nejrozšířenější formát v ČR je 5,1 x 2,4 m. Umísťuje se především ve městech na frekventovaných místech a je určen nejen pro řidiče, ale i pro chodce.
- Bigboardy – deska o rozměrech 9,6 x 3,6 m, což je základní formát používaný podél silnic. Pokud je dobře umístěn a kvalitně osvětlen, má velmi dobrou účinnost.
- Megaboardy – mohou dosahovat rozměrů až 25 x 10 metrů. Nejvíce používané jsou u dálnic, neboť jsou vidět z a vysoké rychlosti a z velké dálky. Mohou být atypického tvaru či doplněny osvětlením.
- Miniboardy – plocha od cca 2 do 12 m².
- City light vitríny (CLV) – mají standardní rozměr 118,5 x 175 cm, plochu do 2 m². Umísťují se ve městech na místech s velkou frekvencí chodců. Díky podsvícení jsou účinné ve dne i v noci, za každého počasí.
- Velkoplošné plachty – plachty, síťoviny nebo malby přímo na fasádu – využití přirozených městských ploch.
- Městské mobiliáře – především přístřešky MHD, novinové stánky, infopanely, veřejné záchodky, hodiny, telefonní budky, lavičky, zábradlí, odpadkové koše apod.
- Sloupy veřejného osvětlení a MHD – reklamní stojany k připevnění na pouliční osvětlení a MHD sloupky (lamppostery).
- Pohyblivá reklama – reklama na dopravních prostředcích MHD, vozidlech taxi a jiných veřejných přepravních prostředcích. Patří sem i pojízdné billboardové kampaně kombinující billboard s audiovizuální složkou.
- Netradiční formáty reklamy – využívají se ve chvíli, kdy standardní formáty nepokryjí požadovanou plochu – mostní konstrukce, štíty domů apod.
- Světelné reklamy – nápisy a loga, neony, vitríny, citylighty, panely, firemní totemy, pylony, orientační systémy budov apod.
- Ostatní – nafukovací poutače, létající reklamní zařízení (balóny apod.)
Jaké jsou důležité faktory venkovní reklamy?
- Umístění plochy (lokalita, viditelnost, výška od komunikace, osvětlení)
- Velikost plochy (možnost přidání 2D či 3D nástavby, světla nebo pohybu)
- Délka kampaně (krátkodobá od 2 týdnů, dlouhodobá od 6 měsíců po několik let)
Proč venkovní reklamu od nás:
- Dbáme na jasné, stručné, graficky jednoduché sdělení na všech venkovních médiích
- Reklamní kampaně na venkovních nosičích navrhujeme originálně, kreativně, čitelně a zapamatovatelně
- Na základě sdělení, cílové skupiny a cílů vaší kampaně připravíme efektivní mediaplán
Tip: Vytiskněte si váš billboard na papírek velikosti krabičky od sirek. Přečtete ho? Pokud ano, vše je v pořádku.